måndag 30 augusti 2010

Home!

Nu är jag hemma och har landat i soffan. Det har varit en körig måndag, minst sagt. Fast jag föredrar ändå när det är körigt än att bara sitta och inte ha något att göra.

Som sagt, bomben är släppt, och ja jag är "preggo"! :-)
Allt känns jättebra, dock fortfarande overkligt. Jag mår bra, jag har inte mått illa en enda gång, utan har mest bara varit trött. Jättetrött. Men det börjar gå över faktiskt, så det är skönt.
Jag vägde mig i början av sommaren och landade på 58 kg, och imorse stod vågen på 60,8 kg. Det känns tryggt, än så länge, men jag lääängtar tills jag märker av graviditeten mer, just nu känns det ju liksom bara som "semesterkilon" och lite extra "fluff". Magen syns lite, speciellt på kvällarna, men enligt mina ögon så skulle jag lika gärna bara kunna vara uppsvälld :-) Jag har nog inte riktigt fattat det hela än, även fast jag har vetat om det sen början av juli!
Nåväl, detta kommer inte att bli en "gravidblogg", men jag kommer att dela med mig av tankar och funderingar och lite bilder och sånt, mycket för min egen skull, men också för min syster och hennes familj som inte bor så nära, så att dom kan följa "oss"! Bra va syrran? :-)

Nu ska jag äta lite morotskaka som är kvar från igår, kanske inte så smart med tanke på att jag ska börja med middagen snart, men den är såååå goooood!!! :-)

Imorgon ska jag till frissan och klippa mig! Gaaah, denna ständiga fråga i mitt huvud: lugg eller inte lugg???
Jag är en fegis! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattttisss!!Kram!!

Knuti sa...

Jag VISSTE de väl!!!!! :)
GUUUUUUUUUU VA KUUUUUUUUUUUUUUUUL!!!! Grattis mammsen!! :)