lördag 4 september 2010

Gårdagens och dagens fångst!

Igår var jag och Frida på Makeup Store. Min plan var att köpa ett rouge. Blir det någonsin som man planerar? Så klart inte.
När vi kom dit så sa tjejen i butiken "Ni vet väl att det är 40% rabatt?", och jag svarade "ööh, på vaddå?" "på ALLT", "På ALLT?? Friiiida, det är 40% rabatt på allt!!!".
Så, det blev inte bara ett rouge.
Det blev 2 ögonskuggor, ett glans OCH rouge.
Glanset sitter som berget och är redan en klar favorit i samlingen!


Nu idag har jag också hunnit med en del. Lite mer "viktig" shopping, i form av ett par höstkängor i skinn, skokräm och impregneringsspray. Jag brukar vara värdelös på att spraya nya skor, och efter en höst/vinter så ser dom ut som minst 3-4 år gamla. Så när jag kom hem så pustade jag upp ett par stövlar som jag köpte förra året och sprayade mina nya kängor, och nu känns det som att jag har två par nya skor!

Kängorna och "tillbehören" kommer från Din Sko.

Ikväll ska jag på 30-årskalas/kräftskiva, och jag har ingen aaaning om vad jag ska ha på mig. Vi ska nämligen vara utomhus mestadels av tiden som jag har förstått, och igår vid 21-tiden var det knappt 8 grader... Visst kan jag klä mig varmt, men hur snyggt är det då? Tyvärr måste jag nog tänka på värmen i första hand, speciellt när jag inte kan "värma mig" med vin eller snaps! :-)

NU ska jag fixa lite lunch, och sen blir det en liiiten kopp kaffe!!
Ha en fin dag i solen!

2 kommentarer:

Linda sa...

GRATTIS kära du till pyret! Åh så spännande!! Jag funderar på liknande kängor som du har på bild-snygga! Men har nu även lagt upp bilder på 3 par skor i min blogg och jag kan inte välja! Ge gärna din åsikt ;) Må gott!

Chris Karinsdotter sa...

Om du bara kundegissa hur SUR jag är för att jag inte kan besöka MuS i Svall nu.... ;) Läste om rean på nätet och överväde, på riktigt, att åka upp till sundsvall BARA för den. haha.

Jag köpte smyckesträdet för 199:- (som hitttat!) på en butik här nere som heter Chilli. Jag vet inte om dom har någon webbshop och jag tror inte dom finns där uppe. Det är budget inredning, precis som Boom typ.
Det är stort och bra det där smyckesträdet så det är absolut ett hett tips!

kram