onsdag 29 september 2010

Välkommen till mammajeansdjungeln!

Igår var jag på stan för att köpa mammajeans. Jag är så less på att gå omkring i leggings och tights hela tiden, saknar verkligen ett par sköna jeans.
Jag gick på HM och provade två par 38:or. Dom satt perfekt över rumpa, höft och mage, lite stor längst upp i resåren, men magen växer ju liksom, så jag såg det inte som ett problem. Däremot var dom ca 1 dm för långa. Jag kan ju inte direkt gå ner en storlek, då blir dom ju för små. Plus att dessa säkert kommer att bli för små mot slutet, men inte fan tänker jag köpa storkelk 40, då blir det ju ett tält!
Gah!
Så, jag gick vidare till Polarn och Pyret. Även där var dom lite för långa, men annars ok, men då var dom 200 spänn dyrare. Jag tänker inte lägga 600 spänn på ett par mammajeans.
Så jag köpte inga jeans. Däremot kom jag hem med en ny bh, i en storlek större än vanligt. Det är nog det enda som känns roligt att behöva köpa i en storlek större :-)

Är det någon som vet vart mer det finns mammakläder, förutom på nätet, för ett par mammajeans måste jag prova!

1 kommentar:

Chris Karinsdotter sa...

Jag har handlat lite fina plagg på veromoda. Dom har ju märkten mamalicious. Vet dock inte om det finns på veromoda i svall? Lycka till, för det är en värdelös djungel!! Jag tycker mammakläder är asfula och inte alls min stil. Känns som om jag ska bli tant bara för att jag är gravid =)