torsdag 18 november 2010

Men vad ÄR det här?

Det känns som att hela jag är ett litet åsk-moln idag igen. Jag känner mig så frustrerad på något sätt, och på nåt sätt så känns det som att det mesta är jobbigt just nu. Påfrestande liksom. Jag kan inte sätta fingret på vad det är heller, då hade det varit så mycket enklare.
Jag funderar väldigt mycket på framtiden, både på kort sikt och på lång sikt. Hur kommer julen bli, vart ska vi fira nyår, vad ska vi köpa för barnvagn, vart ska vi BO och så vidare. Ni hör ju själva, vissa saker är stora viktiga saker, medans andra inte är lika viktiga. Typ. Eller, allt är viktigt, men i olika bemärkelser.

Jag vet att pengar inte skapar lycka, men just nu hade det varit helt ok att ha obegränsat med pengar. Då hade vi inte behövt fundera över något av dessa saker, då hade vi kunna köpa ett fint hus i ett bra område och den "bästa" barnvagn utan att behöva tänka på prislapparna, och så hade vi kunnat åka långt bort över både jul och nyår och inte behövt fundera mer på den saken.
Men nu är det ju inte så.... Fan också.

Nu ska jag försöka att sluta tjura, och ta tag i lite saker i stället. Jag måste handla till middagen imorgon, jag fick ändra på min plan om att göra en supergod thaigryta, för en av tjejerna har problem med kokosmjölk (tur att jag frågade), så nu måste jag komma på något annat....Det lutar åt syrrans vegetariska pastasås, fast med grillad kyckling i också! Ja det blir nog bra! Amy skulle fixa efterrätt, så det "slipper" jag! :-)
Jag skulle vilja baka lite bröd också, jag känner att jag behöver sysselsätta mig med något kreativt ikväll. Jag ska ju i och för sig tvätta, men hur givande är det egentligen? ;-)

Inga kommentarer: