onsdag 10 november 2010

Ute-bus och inne-mys!

Efter jobbet gick jag hem och hämtade Tindra, klädde på henne och gick ut i snön på en promenad. Tindra älskar snön - i alla fall just nu. Det är väl kanske "nyhetens behag", typ första snön, men hon hade kul ute idag i alla fall! Hon blir så sprallig och skuttar hit och dit! Det är så roligt att se henne!
Nu sitter vi inne och myser med tända ljus och funderar över kvällens middag....har ingen aning om vad det blir, och jag har verkligen ingen lust att laga nåt heller.... Aja, det löser sig.

När det gäller huset igår så är vi lite kluvna. Detta är första gången som vi båda verkligen klickar med huset. Allt var i toppskick (därav priset säkert) och verkligen jättefint, men det ligger lite dumt till i en korsning i ett område där jag aldrig har tänkt mig själv att bo. Det är inget fel på området i sig, utan bara "åt fel håll" om jag säger så. Om ett par år kommer vi ha små barn (eller i alla fal ett litet barn) och att ha tomten så nära vägen vet jag inte om jag gillar. Däremot så är det en häck där som nog kommer att ha växt till sig som ger lite avskilldhet, så det är nog inte så illa egentligen.
En kompis sa idag att ett hus kan man alltid göra om, men ett området/läget kan man inte ändra på. Ska man satsa på detta huset för att vi verkligen klickade med det invändigt, eller ska man vänta lite och kolla på annat och hoppas på att det dyker upp något? Vi har sett två till hus som är intressanta, men det ena huset är dyrare än dettta och med mycket högre driftskostnad - men läget är jättebra, och det andra är ok i pris och ligger bra till och är fint så det kommer säkert att dra iväg i pris.
Vi har ingen panik just nu, men jag vet att JAG kommer att känna panik till våren om vi inte har flyttat då, för jag vill verkligen inte spendera en sommar till i den här lägenheten, speciellt inte när vi kommer att vara en till liten person i hushållet. Men bara därför ska man ju inte köpa nåt nu "bara för att".
Förstår ni att vi är kluvna?
Men det är verkligen ett fint hus, underbart kök och badrum, och en walk-in-closet..... Need I say more? ;-)

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

Linda sa...

Läget är så himla viktigt så jag skulle skippa och leta vidare! Än har ni tid! Kram

Lina Enocson sa...

Skulle precis skriva samma sak, att läget är det ända men inte kan ändra på, men det vet vi ju resan!

Syster Sara började hetsleta hus/radhus när hon blev gravid men det bestämde sig för att vänta lite. Och nu är hon jätteglad att de bor kvar i stan när hon är mammaledig. Hon kan gå med barnvagnen överallt och behöver inte ta bussen/bilen för att träffa folk. Så kanske är ok om ni inte hittar hur på en gång utan får bo kvar lite i lägenheten?

Jessica sa...

Jo precis... Nu är det ju så att vi inte heller har någon panik just NU, men jag har varje sommar sagt att detta är SISTA sommaren jag bor i den här lägenheten, och har vi inte flyttat innan sommaren så KOMMER jag att dö!! Haha, skämt åsido, men visst kan vi bo kvar i ett par månader, men att bo i en 2:a på i en kokhet lägenhet med fransk balkong är inge optimalt för mig (och då får alla andra lida också, alltså Adam)...