fredag 3 december 2010

Hemmamatch = hemmamys?

Halloj i kylan!
Ikväll gör jag något så ovanligt som att stanna hemma TROTS att det är hemmamatch - och dessutom derby - mellan Dragons och Jämtland. Jag är sååå trött och har ont i ryggen att jag faktiskt inte pallar att sitta i 1 1/2 timme på Sporthallens träbänkar till läktare.
I stället så laddar jag upp med 4 serier på datorn, risgrynsgröt, köttbullemackor med rödbetssallad och julis! Det känns som ett mycket bättre val just nu.

Idag har jag jobbat från 6:15- 12:15 (därav tröttheten, visst inte ett superlångt pass, men har man varit uppe sedan kl 05:00 så är man bra seg), ätit thaimatsbuffé och sedan haft mamma här på lite fika. Hon tyckte att mina saffransbullar var jättegoda! Det är alltid så kul när mamma tycker om det jag har bakat, för då känns det verkligen som att jag har lyckats, även om jag ändå skulle tycka om det själv, så känns det bäst när hon "godkänner", haha! Jag undrar om Fjunis går på högvarv idag, då jag har lyckats dricka både en kopp kaffe, en Pepsi och en kopp thé under dagen...? Äh, han/hon är så seg ändå så lite koffein skadar nog inte. Jag vet att koffein inte är bra, men jag dricker så otroooligt lite sånt nu så jag tror inte ens att det märks nåt. Idag råkade det bli lite mycket bara.

Nu ska jag ta en lång varm dusch, och sedan väntar soffan och Greys, Private, Gossip och OTH.
Fredagsmyyyyyyys!!!

Inga kommentarer: