torsdag 16 december 2010

Ledig i dagarna 3!

Åh så skönt att arbetsveckan är över! Jag är nu ledig fre-lör-sön! Wiihoo!
I helgen måste alla julklappsinköp bli klara! Jag har iofs inte så mkt kvar så det ska inte bli så svårt. Jag antar att jag får hjälpa Adam med sina... :-)
Handla måste jag göra också, eftersom julen ska firas hemma hos mig och Adam i år (inte riktigt som vanligt med andra ord). Och så ska jag göra knäck och kola och jag har kommit på två riktigt smarta sätt att göra det på! Det är att 1) hälla upp knäcken med hjälp av en liten tillbringare av något slag, för jag tycker att det är sååå jobbigt att hålla på att hälla upp den med sked, det blir ju bara massa kladd, och 2) även göra samma sak med kolan, alltså hälla upp kolan i knäckformar. Det låter väl bra?
Jag återkommer om hur det gick! :-)

Nu ska jag gå ner i tvättstugan och hämta upp tvätten, och sedan blir det en sista sväng med Fisen. Adam har bortamatch i Borås i kväll, och vi är ensamma för andra kvällen i rad, blä :-(

Som sagt - ut i snön!

1 kommentar:

Chris Karinsdotter sa...

Hej!

Ja, du har verkligen rätt. Redan i Vecka 18 tänkte jag byta BM då jag kände att jag fick noll information av henne. Hon var mest "lat" i mina ögon och när jag pratade med andra gravida så verkade det som att alla fick massor av info från sin BM medan min (vår) inte sa ett smack. Jonas som oftast följer med på MVC (gjorde det från början iaf) ;) tyckte precis samma sak. När jag fått remiss till aurora och sen skrevs in på förlossningen vecka 22 pga förvärkar så kände jag att det inte spelade så stor roll med BM. Det var ju förlossningen och aurora som hjälpte mig.

Nu börjar det dock störa mig igen för jag har ju påpekat detta med socker för henne! Och jag sa till och med att vi kanske borde ta ett hb och glukosprov? Hon bara "jaha ok, tack för idag". Suck.

Precis som du säger så hade jag någon romantiserad bild om BM och MVC där de skulle ösa info över en och allt skulle vara så solklart. Det finns sådana BM också, men jag har inte mött någon ;)


Tack för din kommentar! Hoppas ni mår fint du och magen, ser framemot en till bild ;) Vår lilla hon möblerar om mitt inanmäte förtillfället. Jisses Amalia vad hon bökar och stökar ;) Imorgon är det profylax igen, superkul! Har gjort hemläxan ikväll :-)
Ska nog övningsandas lite med Jonas nu :)

Grattis till lägenheten Jessan, det kommer bli super för er!!!!! =D