fredag 17 december 2010

Sveriges dyraste smör?

Idag är det jordens oväder. Snön kommer från alla håll och kanter. Perfekt bakväder tänkte jag och skulle precis börja med min knäck! MEN jag hade slut på smör. Typiskt som fan.
Då kom jag på att det har öppnat en ny kvartersbutik inte långt härifrån, så jag traskade dit. Ett paket smör, 500 g, kostade 44,50.
Fyrtiofyra kronor och femtio öre.
HELLO??!!
Så jag köpte margarin i stället (för 21,50) och nu har jag gjort en plåt med knäck. Receptet sa att det skulle bli ca 70 knäck, men jag fick till 36 st. Kanske för att jag höll på att strula så mycket med smeten och inte kunde bestämma mig för vilken behållade jag skulle ha den i (eftersom jag skulle hälla upp den från en kanna av ngn slag). Kanske för att vissa formar blev fyllda över kanten. Haha, hoppas dom blir goda!

Inga kommentarer: