lördag 15 januari 2011

Att köra fast.

Jag håller på för fullt här hemma. På gott och ont. Jag känner att jag måste lugna ner tempot lite, men jag vill så gärna se resultat på mitt "hårda arbete", så jag flyttar kartonger och blåa IKEA-kassar från rum till rum bara för att det ska se tomt ut. Jag är alltså inte i nya lägenheten, utan packar här hemma.
Det som är sämst just nu (förutom att Adam inte är här) är att jag påbörjar ett rum - eller ett skåp eller låda - och så packar jag lite, men så ser jag ett annat rum - eller skåp eller låda - och så går jag dit och plockar i stället. Så det är massa saker som är liksom halvgjorda. Sedan kommer jag på mig själv med att bara stå och stirra rätt fram i luften också. Jag kan stå hur länge som helst och bara stirra.

Nu ska jag gå ut med massa skräp och sedan ska jag nog ta en paus och åka till Birsta och köpa en ny kaffebryggare, för min gamla ryker NU!

Inga kommentarer: