onsdag 5 januari 2011

Halvdag.

Vad skönt det är med halvdag idag. Jag började kl 12 och vi stänger kl 17 - en perfekt arbetsdag tycker jag. Sedan tror jag att vädret bidrar till att det är så lugnt här idag också - ännu bättre!
Och det som är BÄST är jag är ledig imorgon - I love it! :-)

Tänk va positiv man kan vara ibland! ;-)

Inatt hade jag en jättekonstig dröm. Jag drömde att jag var på jobbet precis vid stängning. Jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka så var hela kassan och kassalådan med alla pengar borta. Vid ett av borden här i receptionen satt "Pussy" från Sopranos och drack kaffe. Jag var livrädd.
Hur som helst, jag gick hem, och dagen därpå så skulle jag jobba igen. Då gick det massa säkringar hela tiden som gjorde att det blev kolsvart stup i ett, och varje gång det blev svart så hörde jag massa viskningar.... Sen till det konstigaste. Magda (min kollega) fyllde år, och vi skulle alla köpa presenter till henne. Vi gjorde en slags presentation av våra presenter på en stor affish där det stod vad var och en hade köpt och hur mycket det hade kostat. Jag hade köpt en kräm för 200 spänn, och dom andra hade lite blandade saker - men Anna hade köpt värsta fina grejen (som jag inte kommer ihåg nu) och priset för hennes present var exakt det belopp som försvann när kassan blev stulen....Hahaha.
Alltså, detta är helt oväsentligt vetande, men drömmen var så himla tydlig och verklig att den har stannat kvar i huvudet hela dagen.
Undra om det har något med allt Soprano-tittande att göra? :-)
Pussy är han längst till höger i bild, han ser vä mysig ut?
Not.

Inga kommentarer: