fredag 14 januari 2011

Kirrat!

Nu har vi varit på banken och skrivit under ca 1000 papper, och sedan ytterligare några hundra med mäklaren, men nu sitter vi här med nycklarna till vårat nya hem i händerna! Så himla nice!
Jag kunde så klart inte hålla mig, så när vi tog hem så gick jag och Tindra bort till lägenheten som ligger 3 minuter bort (4 om det är mycket trafik på Storgatan) och kollade läget.
Jag var lite orolig för hur jag skulle känna när jag kom in dit, det var ju trots allt nästan 2 månader sedan jag var där, typ jag trodde att jag skulle tycka att det kändes mindre än vad jag kom ihåg det, men det var snarare tvärt om.
Sedan så var det tyvärr inte lika fräsht som jag kom ihåg det, när visningen var så var ju alla deras möbler där samt att det var på kvällen i lite mysbelysning, och nu är det helt tomt och dagsljus så då syns så klart alla skavanker som inte riktigt syntes då. The naked truth.
Men, i det stora hela känns allting jättebra, och det kommer att bli jättebra när vi har fått till det. Nu gäller det att hitta en bra målare, någon som kan tipsa om någon bra i Sundsvall? :-)

Adam har gått iväg på träning men om en timme ska vi ses för att fira köpet med thaibuffé till lunch, samt gå tillsammans till lägenheten en sväng innan han måste åka i eftermiddag.
Ååh vad jag önskar att han kunde vara hemma i stället!

Nå väl, nu ska jag packa lite mer, typ lägga ner lite lamopr och sånt, för det blir ju mörkt så snabbt och det finns typ bara lampor i badrum och kök där borta, så några fönsterlampor måste jag nog ta med mig!
Och doftljus, så det känns som hemma! :-)

Hörs lite senare!

1 kommentar:

Lindizzi sa...

Vart ligger nya boendet då tro? Lycka till med flytten!