måndag 24 januari 2011

Nämen heeej!

Hello hörrni!
Vet ni vart jag bloggar ifrån? Jo, ifrån våran NYA soffa i vårat NYA vardagsrum i våran NYA lägenhet!
Jag har nyss fixat internet så nu ska jag vara back on track igen med bloggen!
Det har varit en lång och slitsam vecka (förra veckan alltså), men nu är vi äntligen klara, gamla lägenheten är tömd, städerskan har fått nycklarna och påbörjade flyttstäd lite smått med fönsterputs idag.
Det har tagit ganska hårt på mig det här med flytten, jag har varit stressad, på dåligt humör, trött och haft ont i kroppen efter långa dagar, men nu börjar jag känna mig hemma, och nu vet jag att det bara kommer att bli bättre. Vi är långt ifrån klara med att packa upp, men det känns ändå som vårat hem, och vi tar nu en dag i taget, Rom byggdes ju inte på en dag liksom.

Idag bestämde jag även att jag kommer att sluta jobba lite tidigare än vad jag hade bestämt från början. Jag hade först tänkt att jobba hela februari ut (Fjun är beräknad till 8/3), men det har varit så himla mycket på jobbet och jag känner mig så himla sliten, så jag ska bara jobba 3 veckor till, för att sedan kunna vara hemma och varva ner och "boa" innan lilla bebisen kommer. Det blir nog bra.

Nu ska jag hälla upp en skål med cheeseballs och njuta lite. Adam har match, men jag valde att stanna hemma ikväll, det kommer ändå att bli kross ikväll, hehe!

Så, ha en skön kväll, det ska jag ha!

2 kommentarer:

Lina sa...

Jag vill se bilder på nya stället! :)

Anna sa...

Klokt att ta Dig lite välbehövlig Vila inför det som kommer. Iiiih va spännande, det börjar ju närma sig. Åh va roligt! Underbar tid som kommer!
Må gott och ta hand om Dig o Varandra!