onsdag 26 januari 2011

Otippat?

Ibland får jag en känsla av att något kommer att gå fel. Så har jag känt angående våran barnvagn som vi har beställt. Idag fick jag (nästan) en bekräftelse på att något kommer att gå fel.
I november beställde vi våran vagn från ett företag i Tyskland. Ja, redan där känns det ju som att vi borde ha vetat bättre, men vi fick så goda rekomendationer från Adams bror och fru, så vi körde på det alternativet.
Den 15:e december skickade jag ett mail till företaget och sa att efter den 14/1 så hade vi ny adress, och att barnvagnen då skulle skickas dit. Lika bra att vara ute i tid tänkte jag, eftersom vagnen beräknas att levereras till oss under vecka 6.
Idag fick jag ett mail om att vagnen har skickats och att vi får den inom ett par dagat - "woohoo" borde jag ha tänkt, men min första tanke var "jag lovar att dom skickar den till gamla adressen, och då kommer vi inte att få någon avi eftersom vi av någon dum jä**a anledning inte har beställt eftersändning av våran post utan bara adressändring".
Så, som det kontrollfreak jag är så mailade jag företaget på nytt bara för att dubbelkolla att dom hade skickat vagnen till våran nya adress. SÅ.KLART.INTE.
Det hade dom MISSAT att lägga in, men dom har kontaktat företaget som sköter frakten idag och hoppas att ändringen hinner nå fram till dom (vilket det så klart INTE kommer att göra).
Fan fan fan fan.
Ja, jag är negativ och borde försöka tänka positivt, men jag känner på mig att detta kommer blir struligt som fan. Jag orkar inte....

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: