måndag 14 februari 2011

Semester...?

Hello!
Igår när jag gick och la mig så tyckte jag att det var så hiiimla skönt att veta att klockan inte skulle ringa 04:50 som den har gjort varje måndag i 2 års tid nu. Hur länge tror ni att jag sov då?
06:20 tittade jag på klockan och fram till halv tio ungefär så sov jag sammanlagt kanske 45 minuter till och från (och då hade jag ju varit uppe på toa 3 gånger under natten också).
Börjar nästan få lite panik över hur dåligt jag sover nu, för jag kommer ju inte att få sova speciellt mycket framöver direkt.
Det är inte det att jag går omkring som en zombie hela dagarna och är as-trött, utan jag skulle bara vilja vakna en morgon och känna mig totalt utvilad. Det vore skönt att ligga på plus innan bebisen kommer, jag kan ju alltid få drömma va?

Nu ska jag snart möta upp Adam för en "romantisk lunch" på Himlabadet. Haha, veeeeery romantic indeed. Man får göra det bästa av det man har. Han kom hem halv tolv igår kväll och gick till jobbet vid 10 idag, och jobbar till ca halv nio ikväll.
Lovely Valentines....

Jag har bakat en kladdkaka som jag tänkte dekorera med grädde och jordgubbar ikväll, så det blir nog liite mysigt i alla fall. Plus att jag ska köpa en bukett rosor till "mamma och pappa från Fjunis".
Japp, så blir det.

Ha en fin Alla hjärtans dag!

2 kommentarer:

Maria sa...

Du vet det säkert, men säger det ifall du inte råkar veta det:), det är för att kroppen ställer om sig för att vakna varannan var tredje timme, som du inte kan "sträck-sova". Jäkligt irriterande, men allt är som det ska vara;) Har man ju aaaldrig hört förut va??;)

Jessica sa...

Haha, nä det har jag aaaaaldrig hört förut! ;-)
Men det vore ju bättre om kroppen istället passade på att vila nu när tiden finns! :-)