torsdag 24 februari 2011

Torsdag!

Vilken pissnatt jag har haft (haha, även bokstavligt talat).
5 gånger smög jag iväg på toa och jag låg vaken mellan fyra och sju. Låg och stirrade i taket och lyssnade på Adams andetag och snarkningar. Tänkte en massa på hur det har varit att vara gravid och hur det kändes när vi fick reda på att jag var med barn.
Den första personen som vi berättade det för var Anza. Vi skulle på deras bröllop och vi hade pratat så mycket om hur vi skulle festa och dricka drinkar och så vidare, så jag kände att jag ville berätta för henne innan varför jag bangade drinkarna. Hon blev så klart jätteglad och jag drack Hallonsoda och Cola under hela bröllopet!
På bröllop!

Dagarna efteråt åkte vi till Grekland på semester, och det var något jag var riktigt nervös över. Det var så himla tidigt i graviditeten, typ vecka 7 eller nåt, och jag var nojig att hela semesterveckan skulle bli förstörd av illamående eller nåt, så jag köpte såna där armband mot åksjuka på apoteket och hade på mig varje morgon innan och efter frukost. Jag mådde aldrig illa, och kräktes endast en gång (men det var pga för stort intag av chips och godis kvällen innan, intalar jag mig själv i alla fall), och semestern blev hur lyckad som helst!
På en båtutflykt med svarta åksjukearmband.

Hösten flöt också på smärtfritt, det var en period i september tror jag när jag var så otroligt trött hela tiden, men i det stora hela under hela graviditeten så har jag mått så himla bra. Inget illamående, inga foglossningar, ingenting som har hindrat mig från att fortsätta jobba och bara leva normalt i min vardag. Om jag ångrar något så är det väl kanske att jag totalt slutade att träna. Fråga mig inte varför jag gjorde det, jag antar att det ärligaste svaret är lathet. Jag har ju mått bra trots att jag inte har tränat, men skulle nog ha kunnat må ännu bättre om jag hade gjort det.
Oh well. Nya tag i vår! Jag längtar så mycket efter promenader med vagnen och musik i hörlurarna, BodyPump och Core, Aerobic dance...Aaah.... Jag ska inte ha för höga ambitioner här nu, men det känns kul att faktiskt längta efter att träna (och komma i form)!

Idag är det torsdag och jag har inga planer för dagen. Det är väldigt kallt, men jag ska försöka att ta mig ut lite grann i alla fall. Jag skulle behöva åka på IKEA och köpa en ny gardinstång, men hur kul är det då? Äh, vi får helt enkelt se vad dagen erbjuder.
Nu ska jag i alla fall ta en dusch!
Ha en skön torsdag!





Inga kommentarer: