söndag 20 mars 2011

Svärmor is coming!

Idag kommer Adams mamma hit från Stockholm och hälsar på. Jag stressar som vanligt, Adam är lugn som vanligt.
Varför är det alltid så? Jag vill att vårat hem ska se perfekt ut, jag vill bjuda på god mat, jag vill att det ska finnas god frukost osv, osv. Nu är situationen lite annorlunda i och med att vi är nyblivna föräldrar, och jag tror verkligen inte att NÅGON förväntar sig dammfria golv och gourmetmat, men ändå.
Jag har skrivit en liten lista och snart ska jag klä på Bello (kärt barn har många namn) och så ska vi ta samma promenad som häromdagen till Coop i Nacksta och handla lite.
Middagen ikväll blir en jättegod och superenklel kycklingrätt med ris, och så smulpaj till efterrätt. Skulle behöva planera något bra till lunch imorgon också...hmm...Nä, lunchen imorgon får faktiskt Adam ordna. Så det så! :-)

NU ska jag ta tag i dagen!

Inga kommentarer: