måndag 11 april 2011

Helgledigt.

Jag tog visst lite bloggledigt i helgen, men NU är jag tillbaka - SOM ni har väntat va? ;-)
Helgen har varit bra, i lördags kom Adams pappa och lillebror hit från Stockholm över dagen för att träffa Annabelle, och ja...det var väl helgens stora händelse, haha! Vi åkte till Birsta igår, jag shoppade lite kläder till Bellis på Lindex som hade 25% rabatt på hela bebissortimentet - sånt gillas!

På tal om Bellis. Hon har faktiskt varit lite jobbig de sista dagarna, lite schizo faktiskt. Hon sover bra på nätterna, och är mysig och go mest hela dagarna, men när klockan börjar närma sig sen eftermiddag så blir hon såå himla grinig och kinkig. Hon vill äta, men äter jättetjafsigt och typ grinar och sliter i bröstet (hallåå, det sitter fast liksom), och vissa kvällar är hon helt otröstlig, i och för sig bara i korta stunder, men då är det verkligen hysteriskt skrik som om hon skulle dö typ. Det är ju jättefrustrerande och jag blir jätteledsen att jag inte kan trösta mitt lilla hjärta. Jag är ganska övertygad om att det är magen som krånglar....
I fredags köpte jag magdropparna Minifom som hon har fått flera gånger varje dag sedan dess. Dom verkar hjälpa lite grann.
Men jag drar även en annan slutsats, och det är att det kan ju vara så att jag har mindre mjölk på slutet av dagen och då kanske hon blir frustrerad av det, så ett par kvällar har jag nu gett henne ersättning som sista måltid innan läggdags och hon äter hur bra som helst från flaskan, inget tjafs eller slit, och sedan på natten är brösten påfyllda igen och då ammar jag som vanligt igen.
Vi ska till bvc på onsdag och ska berätta om hennes nya grin-grej då, kanske kan jag få lite tips.

Gah, nu blev detta ett riktigt mamma-inlägg. Jag gillar egentligen inte sånt, men jag ville skriva av mig lite, plus att jag tror att det finns en del som tycker att det är liiite intressant att läsa i alla fall.

I övrigt så är allt bra. Jag sitter och dricker mitt favvokaffe nu, och ska snart ta tag i dagen på rikgit och gå ut på dagens första promenad, men först bjuder jag på en liten bildserie på lill-mys!
Varsågod, lägg huvudet på sned och njut:



Lill-mys!

2 kommentarer:

Maria sa...

Bra där! Tycker du ska lita på din egen känsla.
Jag tror också, av erfarenhet från min son:), att det sinar i slutet av dagen. Han blev också som helt galen, blev nästan rädd att han var besatt ett tag!;) Haha:)
Jag vill inte vara negativt inställd till bvc-tanterna, men ett råd jag gärna hade tagit emot är, lita inte blint på vad dom säger. Den enda experten i detta fall är du!

Chris Karinsdotter sa...

Ååååh, det där med amningen och slitet i bröstet känner jag igen. Låter som vår lilla Novalee. Hon har varit sådär i omgångar ända sen hos föddes. Jag vet inte riktigt om jag har något svar på vad det är. Jag tror det är en kombination av mycket i vårat fall iaf. N Är väldigt gasig och detta är hon från amningen, hon har alltid ätit så enormt glupskt. Så gaserna gör ont. Mjölken är tunnare på kvällen som i ditt fall (=hungrigare bebis).
Sen inser jag också att mkt av grinet och gnället beror på utvecklingsfaser. Ibland känner jag inte igen vår lilla och det har kommit helt plötsligt nu.
Antar vi får kämpa på :)

du är en supermamma!