onsdag 6 april 2011

Rastlös.

Idag är ännu en "sån där" dag.
Fan, jag måste lära mig att chilla lite va? Adam är borta hela dagen vilket innebär att jag är själv med Bellis och Tindra. Vi var ute vid 11 och nu börjar det bli dags igen, för Tindra alltså. Jag och Bellis skulle kunna stanna inne. Det är underbart fint väder idag, men lite svårt att veta hur man ska klä sig tycker jag. Jag lyckas alltid klä mig för varmt och då blir jag lite irriterad för att jag blir så svettig och klibbig (men jag har faktiskt bara en tunn jacka, vinterjackan har jag lagt undan), och Tindra går inte så bra tillsammans med vagnen, hon drar och sliter och kan inte bestämma sig vilken sida om vagnen hon ska gå (iofs ska kanske JAG bestämma det, men då vill hon automatiskt gå på andra sidan) och då blir jag irriterad över det också.
Nu verkar det säkert som att jag tycker att allt detta är jobbigt, men det tycker jag så klart inte, verkligen inte. Det är bara såna här dagar som är lite jobbiga, samt att jag får lite dåligt samvete över Tindra.

Ikväll får vi besök av Jessica och Jenny, det ska bli väldigt trevligt! Förhoppningsvis är Bellis på bättre humör ikväll än vad hon var igår, herregud vad hon grinade konstant i en timme. Ingenting jag gjorde funkade, inte tissen, inte nappen, ingen rap, ingen fis - men till slut åt hon och somnade. Totala motsatsen mot kvällen innan då hon sov rakt igenom en basketmatch! :-)

Nu kommer mormor snart hit en stund, och då ska jag och tindra gå ut, bara vi två! :-) Sedan är det dags att städa upp lite här så det inte ligger amningskupor och tvättlappar överallt när vi får främmande!
Tjing!

Inga kommentarer: