tisdag 24 maj 2011

Bellis nya sätt.

Hon är väldigt bestämd lilla damen. Hon kan gå från att vara ok till att VRÅLA på ett par sekunder, och då gäller inget annat än nappflaskan. Herregud alltså, värsta paniken om det går mer än 30 sekunder. Det är ganska svårt att inte bli stressad då kan jag säga, för hon skriker som att hon håller på att dö typ. Gillar inte detta beteende, men det är ju bara att gilla läget och servera maten ASAP.

Annars då, jo vi har fått in finfina kvällsrutiner, och oftast så somnar hon lätt som en plätt. Vi har gått över helt till ersättning nu, no more ammning, och det känns bra, men jag hade inget val egentligen.
Detta innebär att jag ju faktiskt kan ta ett glas vin eller en cider nu någon kväll, haha, vilken lycka! Jag lär ju slockna direkt, haha!

Idag är det tisdag, och som jag skrev igår så har jag inget planerat. Trodde jag ja! Jag ska ju faktiskt till sjukgymnasten. Detta blir mitt andra besök och det är pga min onda handled jag går dit. Idag ska jag nog få några övningar att göra, för att träna upp den, tror jag i alla fall.

Imorgon är det dags för mig att ÄNTLIGEN få gå och piffa till mig i håret. Fatta att det var ända sedan januari! Jag har en enorm utväxt och extrema toppar och det ska bli sååå skönt att få bli snygg i håret igen!! Kanske låter det löjligt, men jag längtar så himla mycket efter att få sitta där i stolen och bli ompysslad!

Nu ska jag ta mig en liten fika och sedan är det dags att trippa ner till jobbet, för sjukgymnastiken alltså! :-)

1 kommentar:

Sara sa...

Oh, så där va Gry också! Jag var typ rädd att gå utanför dörren, ville inte riskera ett reserianfall på allmän plats. :)
Har du förresten boken "Växa och upptäcka världen"? Där finns ofta förklaringar till deras humörsvängningar. Den handlar om utvecklingssprång som bebisarna tar vid sepcifika veckors ålder. Har stämt in så grymt bra på Gry och jag har lärt mig mycket med bokens hjälp! Kram Sara