fredag 27 maj 2011

Helex så klart, where träningsvärk happens!

Satan i min gata va nöjd jag är, och shiit vilken träningsvärk jag kommer att ha i helgen!! Jag har kört mitt första bodypumppass på över ett år, hej och hå! Jag valde ett lunchpass med flit för det passet är kortare än de andra, haha, man får inte vara dum! :-)
Jag kommer ihåg på den "gamla goda tiden" då jag och Knuti körde passa pass tillsammans, och utmanade varandra... Då var jag på topp tror jag, och nu är jag väääldigt nära botten (träningsmässigt alltså). Knuti (som heter Lotti) är värsta hurtbullen fortfarande, och jag skulle aldrig utmana henne nu, haha! :-)
Jag hoppas verkligen att jag hittar tillbaka till min gamla form, men skulle jag hitta tillbaka halvvägs så skulle det också vara bra. Jag har en bild på mig i bikini från en Thailandsresa för 4 1/2 år sedan, gömd i en byrålåda, som jag brukar snegla på ibland och tänka "En dag ska jag se ut så där igen".....men så suckar jag och tänker "var sak har sin tid", hahaha - som vanligt alltså.

När jag kom hem från träningen skulle Adam iväg på ett möte, och Annabelle sov. Jag hade tänkt att duscha, men ville inte riskera att hon skulle vakna under schamponeringen, så nu sitter jag här, sunkig och äcklig. Så klart sover hon fortfarande, 45 minuter efter att jag kom hem, så jag hade ju hunnit duscha OCH torka håret. Typiskt.

Idag är det riktigt ruggigt väder, 6 grader och regn, alltså en perfekt dag för att chilla hemma och kanske baka något. Dock är kyl och skafferi ganska tomma, så jag måste nog åka och handla först, plus att jag har en jätteroligt paket att hämta ut på posten, så jag kommer inte att stanna hemma hela dagen. Jag har slagit på stort och beställt en ny plattång och lite produkter till håret, och det ska bli kul att testa allt sedan!

Nu börjar lillan röra på sig lite här, så det är lika bra att förbereda en flarra för att undvika skrikfest delux!
Kram på er, och trevlig helg!

2 kommentarer:

Knuti sa...

Haha, jaaa, jag kommer också ihåg den gamla goda Helextiden! Nu var det superlängesen jag var på Bodypump.. Tror inte heller jag är i samma form längre! Blir mest kondition nuförtiden! :)

Snart blir jag en bra kompis igen, och kan vara social och ha ett liv! då vill jag genast träffa dig och din söööötisdotter! Deal?

Linda sa...

Trevlig helg på dig/er med =)