torsdag 2 juni 2011

Jag då?

Jag är som sagt ensam hemma i ett par dagar. Än så länge funkar det fint, eller, det gör det ju i och för sig oftast. Men, inatt var det lite kämpigt. För första gången på flera veckor vaknade Bellis och skulle ha mat (eller uppmärksamhet) vid 02:30. Gäsp.
Sen igen vid 05:30. Och sen igen vid 08:00. Men - hon åt jättelite varje gång.
En av gångerna som hon vaknade, så vaknade hon och var så där ledsen som igår igen. Huga, lilla vännen.... Det som är bra är att hon är helt ok i humöret i alla fall, hon är sig själv och så, så det är inte jobbigt eller nåt.
Nu har hon fått sitt bad och är påklädd och redo för dagen. Jag däremot ser ut som 7 svåra år, har inte duschat på två dagar (varför erkänner jag det??) och ser allmänt sliten ut.
Undrar när JAG ska få ett bad och bli påklädd egentligen....?

Jag har ett mål med dagen och det är (förutom duschen) att gå in till stan, andas frisk luft och kanske köpa hem en liten bukett med blommor (alternativt palla syrener någonstans).

Nu ska jag göra ett försök till ett ryck här, klockan är bara 11, men har man varit vaken sedan halv sex så känns det som att kvällen börjar närma sig nästan....

Inga kommentarer: