torsdag 16 juni 2011

Nu tänker jag spy lite galla!

Varför säger man att man är mammaledig? Eller föräldraledig? Vaddå "ledig"? Man är ju aldrig ledig.
Min dag började vid halv sju i morse och slutade nyss, 15 timmar senare. Tänk vilken fin O.B det hade varit på ett "riktigt" jobb.
Egentligen är jag ju inte ledig nu heller. Förälder är man ju 24 timmar om dygnet.
Jag brukar säga att jag är "ledig" när Annabelle sover, men det är jag ju inte. För i den här familjen har vi ingen städhjälp som kommer 1 gång i veckan, och vi har heller inte någon som kommer med mat till oss som är färdiglagad och redo att ätas. Det känns ibland som att jag är mamma-städerska-kock-flickvän-matte-alltiallo. Men JESSICA då? Vart har hon tagit vägen? Hon kommer fram nångång ibland då hon får gå till frisören i 2 1/2 timme. Typ var tredje månad.

Nu är klockan halv tio och jag har nyss lagat kvällens middag. Kul? Näe.

Tro nu inte att jag vill byta liv, jag älskar min lilla familj över allt annat.
Nu ska jag fan öppna en cider och sätta mig i soffan och glo. Adam har somnat redan.
Kul? Nja.

Inga kommentarer: