onsdag 15 juni 2011

Pust...

Gud vilken lång dag.... Att jag har Annabelle själv idag hjälper inte heller. Adam jobbar hela dagarna denna vecka, det är nåt himla camp som han är med på. Man hade ju önskat att efter ett SM-guld väntade lite mindre jobb, men snarare är det tvärtom. Men men, hela juli är han ledig i alla fall.

Idag har vi varit på föräldragrupp på BVC. Inte så där vansinnigt spännande kanske, men helt ok. Vägde och mätte Bellis också, 6450g och 63,5 cm. STORA flickan! Hon har dock varit lite besvärlig idag, inget har riktigt gjort henne nöjd. Inte ligga, inte sitta, inte gå omkring och definitivt inte sova. Jag höll på med henne i två timmar mellan halv fem och halv sju och nu har hon slocknat. Jag skulle också slockna om det inte var så att jag visste att hon inte kommer att sova speciellt länge, samt att lägenheten ser hemsk ut, så jag ska ta och plocka lite. Sova får jag göra när jag är gammal, haha!

Dagens middag blev min favoritpastasallad! Den med pasta, bacon, avokado, tomater, basilika, rödlök och olivolja! Såå gott! Dag 3 och jag håller fortfarande planeringen! Det känns bra! :-)
Min mage är lite i uppror dock. Jag tänker verkligen inte på vad jag stoppar i mig, vilket är hemskt, för helt ärligt så mådde jag bättre för två månader sedan än vad jag gör nu. Då menar jag dels hur magen känns invändigt och hur den ser ut på utsidan. Jag var riktigt nöjd med min vilktminksning efter graviditeten, men nu känns det som att jag har gått upp ett par kg igen, vilken verkligen inte känns så kul. Och det verkar som allt hamnar på magen, överarmarna, höfterna och låren. Fanå.
Men jaja, jag veeet att jag inte är överviktig eller så, men ni veeet ju också att jag nojar över sånt. Buhu.

Mycket riktigt, Bellis håller på att vakna nu, vad tog det? 20 minuter? En två timmars kamp för 20 minuter? Jo jag tackar jag. Inte för att hon skulle sova för natten, men ändå.

Inga kommentarer: