torsdag 23 juni 2011

Semester!!

NU har Adam semester, vilket innebär att jag också har det! :-) Imorgon åker vi till Stockholm och firar Midsommar tillsammans med hans två bröder + fru/fästmö+barn (Bellis kusiner), och på fredag nästa vecka åker vi vidare till min syster i Söderköping! En liten roadtrip i Sverige med andra ord! Jag har nästan packat färdigt, tycker det är svårt att packa för semester i Sverige. Åker man utomlands räcker det ju typ med bikini och klänningar typ. Plus att det nu måste packas för en till liten person....Men jag tror att jag har läget under kontroll. Tindra får stanna hemma hos mormor denna gång, men vi kommer säkert att åka ner till Stockholm igen under en helg i slutet av Juli också, och då får hon följa med! Vi har inga speciella planer, utan bara ta dagarna som dom kommer - skönt! Dock har jag paxat en dag på stan SJÄLV, och det ser jag fram emot!

Idag fick pappa komma hem från sjukhuset! Jag åkte en sväng till honom och kollade hur han hade det, och så åkte jag och handlade åt honom. Jag sa att han INTE behövde ge mig några pengar, utan att det var min Midsommarpresent till honom. En gång för länge sedan när jag hade det väääääldigt dåligt ställt (arbetslös, utan a-kassa och min enda inkomst var soc 4600:- månaden), så skulle jag och pappa åka och handla mat till mig på Willys. Det var juletid, och det första pappa sa när vi kom in i butiken var: "Nu lastar du vagnen full, detta är min julklapp till dig", och det var det BÄSTA jag kunde få just då, jag blir rörd bara jag tänker på det. Så nu kände jag att jag skulle ge tillbaka lite till honom för den gången. :-) Det blev bra, och nu har han så han klarar sig ett tag.

Nä, nu är "rasten" över, nu ska jag leta fram en lämplig väska att packa ner Bellis kläder i!
Trevlig midsommar på er, och ta hand om varandra!

Inga kommentarer: