onsdag 22 juni 2011

Skärpning Jessan!

Kors i taket, jag har tränat (gymmat) för andra gången denna vecka! Helt sjukt! Nu ska jag inte sitta här och säga att jag kör stenhårt, för det gör jag inte, men jag har varit där, blivit lite svettig och fått lite träningsvärk! Lite träning är bättre än ingen träning.

Något som verkligen har gått käpprätt åt skogen var ju det där med veckomatsedlar. Det funkade i en vecka, men det funkade BRA under den veckan. Problemet denna vecka var nog att vi inte gjorde någon ny, haha! Så nu sitter jag här, klockan är halv sex och jag är as-hungring, men har ingen som helst aning vad jag ska trolla ihop till middag idag. Igår blev det Sibylla, så det måste bli något hemlagat idag.

Idag har jag flängt runt, och när jag flänger runt så slarvar jag jättemycket med maten. Då är all fokus på det jag har för ärende att göra, och att allt är fixat kring Annabelle när jag inte är hemma. Idag skulle jag till sjukhuset på ett möte med pappa och göra en slags vårdplan (som gick bra), och mamma skulle vara hemma med Bellis under tiden eftersom Adam var på jobb. När jag kom hem kring halv tre så hade jag fortfarande bara ätit frukost och druckit kaffe. En liten kaka och ett glas juice slank ner efter träningen, vilket är totalt värdelöst, för maten är ju jätteviktig när man tränar. Jag måste skärpa mig och lära mig att planera liiite bättre, och även faktiskt ge mig själv 10 minuter att sitta ner och äta en liten stund.

En annan grej som jag har gjort idag är att jag har anmält Annabelle till babysim till hösten! Skitkul!!! Åh vad jag längtar till det! På onsdageftermiddagar ska vi gå, och det börjar den 24/8! Känner jag mig själv rätt så kommer det bli första gången i bikini i år, och jag har alltså två månader på mig att känna mig bekväm i det. För jag VET att jag INTE kommer att strutta omkring i bikini i sommar, oavsett hur varmt det blir. Löjligt? Ja säkert, men so what? Mitt bestlut.

Nä nu MÅSTE jag fixa nån mat. Booooooring.....

Inga kommentarer: