tisdag 14 juni 2011

Tråket fortsätter.

Pisspisspiss-väääder!! Nu är det ju i och för sig normalt igen, man får ju alltid en vecka i början av sommaren som det är TOPPEN-väder (typ lagom till studenten), sedan är det regn och kallt i en månad, ungefär lagom till Gatufesten, och sen är det väl "så där" resten av sommaren. Jag har alltid haft en säker solvecka inbokad i form av en utlandsresa, men i sommar blir det inget sånt, men eftersom jag är ledig hela sommaren så ska jag verkligen ta vara på de soliga dagarna när dom kommer!

Idag stod det att det skulle vara sol/moln och 15 grader, men det är moln/duggregn och 10 grader, och det förstörde min p.w till Sidsjön. Jag frös som fan och gick en 45 minutersrunda kring stan och Selångersån i stället. Annabelle sov sött i vagnen, ovetandes om att jag gick och huttrade och nästan fick ont i halsen.

Dagen bjuder på......hmm.....ja en tripp upp till sjukhuset för att hälsa på pappa i alla fall. Han ringde i morse och lät så GLAD, han var helt överlycklig att vakna upp utan smärta i sin höft! Nu tror jag att han kanske överdriver liiiite (han gör lätt det), för att ha genomgått en höftledsoperation kan ju inte vara helt smärtfritt, men han menar nog den andra smärtan som han har vaknat med dag ut och dag in i jag vet inte hur lång tid.

Jag skulle vilja åka till Birsta också, det har jag sagt sedan i fredags nu. Jag ska kolla med Adam vad hans planer är, kanske vill han följa med (vilket är toppen i såna fall, för då kan jag ta med Bellis och slippa ha ångest över hurvida jag får in vagnen i bilen själv eller inte). Eller så åker jag själv helt enkelt, om han ska vara hemma alltså ;-)

Dagens middag enligt våran veckoplanering är lax med ugnsbakade rotfrukter. Mmm vad jag längtar efter sötpotatisen. Jag ÄLSKAR sötpotatis!!! :-)

Nä nu kanske jag ska passa på att sminka mig medan Bellis fortfarande sover!
Tjarå!

Inga kommentarer: