måndag 11 juli 2011

Inverstera mera.

Hej hopp!
Dålig uppdatering i helgen, men skitsamma!

Just nu är jag frustrerad. I förra veckan valde jag ut x antal bilder från iPhonen och skickade iväg på framkallning. Jag använde mig av ett ställe som heter Snapfish som jag alltid har varit nöjd med, men nu är jag sååå besviken. Fast jag kan nog inte skylla på Snapfish tyvärr.... Alltså, jag tror jag beställde ca 100 bilder, varav kanske 70 av dom är redigerade i Instagram i telefonen (för finare bilder och färger typ). Det blir VÄRDELÖST när man framkallar dom bilderna!!!!! Riktigt illa. I och för sig så "varnar" snapfish för detta, det har väl nåt med upplösningen att göra, men jag trodde inte att det skulle bli så illa. Hälften av korten är jättesuddiga och resten är typ kapade i pannan på Annabelle.....jag kunde inte hitta EN bild som är värd att rama in.....Sååå trist!!! Däremot hade jag gjort två kollageförstorningar, och dom blev i alla fall bra, så det är ju inte totalt värdelöst ändå. Men va faaaaan...... Jag har länge funderat på en systemkamera, och det känns verkligen läge nu. Kanske ska jag investera i en sån? Men hur mycket prylar behöver man egentligen? Jag blir lite knäpp när jag tänker på allt som finns här hemma som inte egentligen behövs. Jag menar, jag har 2 laptops, en iPone, två iPod shuffle, en iPod nano, en BRA kamera från Canon......Så egenligen behöver jag inte köpa en ny kamera. Men det lockar som fan. OM jag gör det så måste jag sälja nåt. Gah...

På tal om något helt annat. Just nu kokar jag en liten potatis som Annabelle ska få smaka när hon vaknar! Det blir hennes första smakportion! Det ska bli sååå kul att se hur hon reagerar!! Jag har även köpt hem lite färdiga puréer och gröt som står i skåpet och väntar på att bli smakade! :-)

I slutet av veckan ska vi eventuellt åka ner till Stockholm igen. MEN - det finns en liten risk att Annabelle kan ha blivit smittad och fått kikhosta....Vi ska avvakta och se, det är ju en insjukningsperiod på 1-2 veckor, och imorgon var det en vecka sedan det eventuella smittotillfället. Hon har ju fått den första vaccindosen, men det ger bara ett visst skydd, och jag hoppas verkligen att vi slipper bli sjuka! Håll tummarna please!

Nu ska jag fixa lite potatismos till fröken Belle, shit vad tiden går fort alltså, redan riktig mat!!! Snart börjar hon skolan och vips tar hon studenten.....buuuhuuu!

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag kan rekomendera en bra kamera om ni är i sådana funderingar. Vi köpte en Sony Nex5, det är en systemkamera men i kompaktformat. Grymt bra och ger väldigt fina bilder med fina färger.