torsdag 28 juli 2011

Mysstund.

Ikväll gjorde jag något nytt med Annabelle. Hon har ju sina rutiner, hon äter i stort sett samma tider varje dag (plus/minus nån timme), och sover i stort sett samma tider också. Men nu har hon 3 dagar i rad skippat sista tuppluren innan sista måltiden (vilket brukar vara ungefär kring 17 och så äter hon vid 19), så hon har alltså varit vaken från ca 14-20. Då har hon varit grinig och lite besvärlig när hon ska äta och sedan somna in för natten. Så idag testade jag att efter hennes kvällsgröt så gick vi in i sovrummet där det var mörkt och svalt, och så satt hon där i min famn och åt sin flaska, och när den var slut så smekte jag henne på magen och sjöng "Nu i ro" två gånger, och så somnade hon.
Det var sååå himla mysigt!!!!! Det kan ju ha varit en tillfällighet att det gick så bra, eller så är det precis det som behövs, ett mörkt, tyst rum, och min ljuva stämma, haha! Annars sitter hon liksom uppe med oss i soffan och tv'n är på (och det har ju funkat i snart 5 månader). Jag ska göra samma sak imorgon igen och se om det funkar! Supermysigt var det!!

I övrigt har dagen varit bra. Vi åkte ut till Tranviken och åt lunch, tanken var även att vi skulle ta en fika på Vindhem, men det får bli en annan dag. Sedan har vi bara myst och tagit det lugnt. Sköna lata dagar med andra ord.
Jag börjar att mentalt förbereda mig på mitt nya liv som börjar på måndag då Adams semester är slut. Jag och Annabelle kommer att vara mycket för oss själva nu och det känns lite "så där". Men, we can do it! Det kommer att bli många och långa dagar, men jag antar att det är verkligheten nu. Ett som är säkert är att vi ska njuta av sommaren så länge den varar, och när hösten kommer så får vi helt enkelt se till att vi tar tag i saker och gör lite grejer så att vi inte är hemma och inomhus hela tiden, då kommer jag att bli knäpp tror jag. Snart kommer ju Edith och Jakob tillbaka från Island också, och då kan jag, Edith, Annabelle och Oliver ha playdates! Det kommer att bli toppen! Babysimmet börjar ju i slutet av augusti också, det ser jag fram emot jättemycket!

Nu ska jag avrunda dagen med ett litet glas rött och titta på film med Hjärtat!
Ha en skön kväll, imorgon är det fredag!! :-)

Inga kommentarer: