tisdag 26 juli 2011

Så skumt.

Jag kan inte riktigt släppa det där samtalet. Jag måste nog ringa upp karln imorgon och fråga vad han egentligen ville. Jag fick en riktigt skum känsla av det hela, det kändes nästan som ett "förhör", som att han kollade att vi verkligen hade varit och tittat på huset och lagt bud på det... Han frågade saker som varför vi hade lagt oss i budgivningen, och när jag svarade att det blev för mycket pengar, över våran budget, så frågade han vad jag tycker att ett hus i Sundsvall får kosta (han var från Gbg), jag svarade att det beror ju ¨på vad man har för ekonomisk situation, och våran tillät inte att gå högre i budgivningen. Sedan frågade han vad jag tyckte var bra med huset, och jag sa att det var ett fint hus, allting var fräsht, och då frågade han var det något speciellt som jag gillade extra mycket, och då svarade jag köket. Sedan frågade han hur många vi är i hushållet, och jag sa två vuxna och ett barn, och då sa han att dom som bodde där tidigare hade två barn och tyckte att det var för litet för dom, och därför skulle dom flytta. Till oss sa mäklaren att det var pga skilsmässa....hmm.....det är kanske mäklaren som har betett sig "fishy" mot honom...?
Jag fick känslan av att han ville kolla om vi verkligen hade tittat på huset och att budgivningen hade gått till på rätt sätt. Men varför ringa NU?
Som ni märker så kan jag inte släppa det här, jag ringer honom imorgon.

2 kommentarer:

Knuti sa...

Men va skumt!!! De där lät ju jättekonstigt?! ring honom och red ut saken :)

Hanna sa...

Ja, red ut det så slipper du fundera på det. Eller hör av er till Johan och fråga lite...han kanske kan ge lite tips.