fredag 8 juli 2011

Taking it back!

Idag ska jag få på svart och vitt vad jag har gjort med min kropp den senaste tiden (förutom att ha fött barn då så klart). Jag hade inga problem att få bort de kilon som tillkom med Annabelle i magen, vilket var 14 kg, men på nåt sätt har jag gått upp 3-4 kilon sedan jag slutade amma. Inte så konstigt egentligen med tanke på allt jag stoppar i mig. Jag ska göra en bia-mätning kl 9, och få reda på hur fett, vatten och muskler är fördelade i kroppen. Jag gjorde en mätning för 2 år sedan, och fick då "order" om att äta lite fler wienerbröd, haha! Idag kommer jag INTE att få höra detta, hehe. Snarare att jag måste dra in på dom.
Nästa del är sedan att på allvar ta tag i träningen och försöka att hitta fungerande rutiner. Jag har skrivit ner lite punkter i telefonen som jag ska ta upp med Peter på onsdag när jag ska träffa honom och lägga upp ett träningsprogram. Jag vill:

* bränna fett
* bli starkare
* bli fastare i kroppen
* få synliga (men inte stora) muskler
* slippa den smärta i kroppen jag nu känner varje dag
* gå ner 4-5 kg

Jag tycker att det är en realistisk plan, men jag vet ju hur jag själv fungerar. Får jag träningsvärk får jag lätt "avsmak" och ger upp. Ser jag inte resultat efter en vecka ger jag upp. Haha. Jag tror att jag både måste sänka mina krav på mig själv, men samtidigt jobba hårdare än vad jag har gjort tidigare. En svår kombination. Hmm...undra när jag ska vara "i mål" då? Till jul? Är det en realistisk plan? Tja, kanske. Eller ännu bättre, till Annabelles 1-årsdag. Då kan jag säga "HA! Där fick du! Look at me now biatch" till "före-bilden" som jag snart ska fota på mig själv.

I övrigt så sov Bellis mellan 20:30-06:45 inatt. HALLALUJAH!!

Inga kommentarer: