tisdag 30 augusti 2011

Buhu...tråkigt.

Ja, trist middag idag i min ensamhet. Nudlar och ostmackor. Ganska gott egentligen, men tråkigt. Mest trist är det väl att äta själv. Adam jobbar mycket mer den här säsongen än vad han gjorde förra. De senaste veckorna har varit tuffa för han har knappt varit hemma, och när han är hemma så har han jobb att göra, och jag är så himla trött. Kvalitetstid var det länge sedan vi hade.
Men hur mycket jobb finns det att göra som assisterande coach kanske man kan fundera. Inte jättemycket kanske, men lägg på att han nu också är huvudansvarig för basketgymnasiet och även coachar div 1 laget vissa kvällar i veckan så blir det ganska mycket. För att inte tala om alla resor. Nu har det inte börjat än, men till helgen sätter även det igång. Fredag till tisdag ska han vara i Lettland (tror jag) på en ledarutbildning som han har varit på tidigare. Nu är det dags för "steg 3". Sedan blir det en helg i Östersund, en helg i Finland och sedan kör ju säsongen igång.
Hade jag inte varit mammaledig så hade jag inte klagat så mycket då egentid alltid har varit viktigt för mig, men nu är det ju inte riktigt samma sak.
Men jag måste tänka att jag faktiskt får vara hemma med Annabelle, han har inte sett henne på hela dagen idag till exempel, förutom när han gick förbi hennes säng i morse när han klev upp för att gå till jobbet. Det måste vara jobbigt.

I helgen ska mamma ha Tindra för att underlätta lite för mig, och på lördag kväll ska faktiskt lillgumman också vara hos mamma (eller mormor kanske jag ska säga) och sova över där för första gången. Det är hennes 6-månadersdag då, och jag tror att hon är redo för det. Frågan är väl om JAG är redo, haha! Anledningen till att hon ska sova där är att jag ska träffa några gamla vänner och gå ut faktiskt - kors i taket! Jag hoppas att jag kan slappna av och ha skitroligt, för det behöver jag!!

NU ska jag slänga mig i soffan och kolla på Robinson!
Trevlig kväll!

Inga kommentarer: