måndag 15 augusti 2011

Fix!

Hej och hå vad jag fixar! Annabelle har ju sin sovstund mellan ca 10-12, så nu har jag fixat och donat! Dammsugit, plockat undan och så har jag gjort ett stort kok med sötpotatis och morötter denna gång. Jag la även i lite frysta örter i kastrullen så det skulle bli lite mer smak, hoppas lilltjejen gillar det. Det luktar gott i alla fall! Jag ska låta det svalna lite och sedan ska det mixas till en slät puré och frysas in. Shit vad jag håller på, det trodde jag aldrig.

Jag skulle vilja baka något också, men jag har inte så mycket mjöl och socker hemma. Det skulle vara nice att fylla frysen med bullar, chokladrutor och småkakor. Jag älskar att ha sånt hemma, bara att plocka fram när man är sugen på något gott! Vi får se hur veckan artar sig, men jag har ett paket jäst i kylen som måste användas, så någon dag blir det bullbak!

Nu ska jag hinka en kopp kaffe innan lill-bus vaknar. Ibland sover hon läääääänge och ibland luras hon och vaknar efter 30-40 minuter.

Inga kommentarer: