tisdag 9 augusti 2011

Jag kan aldrig bestämma mig.

Ni som har följt mig länge och ni som känner mig privat vet hur jag är när det gäller mat/kropp/vikt/utseende/träning och så vidare. Det är ett himla tjat om det där, men i perioder. Ibland kan jag gå i flera veckor och känna mig ok (helt nöjd kommer jag ALDRIG vara, men vem kan ärligt säga att dom är helt nöjd med hur dom mår och ser ut?).
Jag är helt klart en periodare när det gäller träning och när det gäller kosten så gör jag små ryck ibland. Mitt senaste ryck har ju varit lchf i 3-4 veckor nu, och det har gått jättebra. Jag mår bra på maten, jag går inte och småäter och som en bonus har 1 1/2 - 2 kg försvunnit också. MEN (så klart finns det ett "men"), det blir ju tråkigt i längden att inte få äta vissa saker som man älskar. Jag älskar ju att fika till exempel, men hur kul är det att ta en kaffe och en liten 70% chokladbit (nu menar jag på café) när det finns chokladbollar, wienerbröd, kanelbullar och Napoleonbakelser (den sistnämnda är min favvo). Inte kul alls. Och visst kan man unna sig då och då, men jag gillar inte det. Ska jag göra något så ska jag göra det ordentligt, inte gå och "småunna" mig lite nu och då, för då är det ju ingen vits (tycker JAG alltså).

DÄRFÖR så ska jag nu för 57:e gången i ordningen försöka att leva efter detta måtto (vilket är det enda rätta egentligen enligt mig): äta vad jag vill, när jag vill, men med ett sunt förnuft. Typ kanske inte sätta i sig en kebabtallrik kl 22.
Jag hoppas att ni i intresseklubben har antecknat detta nu, för 57:e gången i ordningen.

Nu ska jag hoppa in i duschen medans Bellis sover, men snabbt måste det gå, hon kan ju vakna när som helst eftersom hon redan har sovit i 40 minuter.
Tjingeling!

Inga kommentarer: