onsdag 31 augusti 2011

Jessan tipsar:

Jag har gjort en kycklingrätt två gånger på kort tid nu, och den är så jäkla god, så jag måste bara tipsa om den!!!
Man behöver:
4 kycklingfiléer
50 g smör
1 vitlöksklyfta
1,5 dl cornflakes
1 dl riven ost, typ grevé
Salt + peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Lägg kycklingfiléerna i en smord ugnsform, salta och peppra.
Smält smöret och pressa ner vitlöken. Krossa cornflakesen och blanda ner det i smöret tillsammans med den rivna osten. Fördela röran på kycklingen och tillaga mitt i ugnen i 20-30 minuter tills kycklingen är färdig.
Servera med ris eller pasta och sallad om man vill.

Detta är sååååå enkelt och grymt gott!!! Idag så stekte jag en zuccini i olivolja och vitlök och blandade ner i pastan! Sedan tog jag några skedar av skyn som blir av kyckligen och blandade i pastan också, och det blev supergod smak!

LOVA att ni gör detta någon kväll!
Receptet finns även här:
http://www.tasteline.com/Recept/krispig_kycklingfile

Inga kommentarer: