lördag 13 augusti 2011

Konsten att kunna sova.

Hej hopp!
Vilken vacker dag det är idag, perfekt temperatur om ni frågar mig. Inte för varmt, inte för kallt. Lagom.

Inatt sov jag i gästrummet. Efter en hel vecka med "natt/morgon-skiftet" med Annabelle var jag värd det tyckte jag (natten innan var jag uppe 8 ggr (???!!!) pga "nappisättning" och liknade saker). Så jag gick och la mig i den stora sköna sängen i det tysta rummet och tänkte "nu ska jag sova uuuuuut", men i vanlig ordning - tji fick jag.
Jag vaknade - av mig själv - flera gånger på natten, låg och vred och vände på mig, och så vaknade jag när Adam var uppe och värmde vatten kring halv fem, och så vaknade jag när Annabelle låg och "pratade" kring halv åtta. Och sedan låg jag och lyssnade på skramlet från köket då Adam inte kunde hitta matskedsmåttet som jag hade råkat glömma i grötpaketet. Så vid halv nio klev jag upp.
Grejen är att jag vaknade av mig själv, jag vaknade inte av några ljud förutom vid halv fem, och det är som att kroppen efter fem månader nu är inställd på det här. Den är van att inte få sova en hel natt.
Gulliga, gulliga Adam sa igår att jag kunde få sova på hotell en natt i helgen om jag ville, och det är något jag har funderat på flera gånger, men det känns inte värt det. Visst skulle det vara lyxigt, men då skulle det vara nice om han var med, och vi båda kunde slappna av och ligga och dra oss hur länge som helst på morgonen... (vilket ändå aldrig skulle hända eftersom vi skulle sakna Bellis så mycket, haha!).
Så jag gjorde en deal med honom - låt mig få gå på stan, shoppa lite ansiktsmask, en ny morgonrock, ett fint nagellack och så har jag "mini-spa" hemma ikväll när Bellis har somnat. Det gick han med på, så om en stund ska jag på stan!
Faktiskt så ska jag inte klaga när det gäller det där med sömnen. När jag väl känner efter så är jag inte så trött egentligen, det är väl mest tanken på en lång och härlig sovmorgon som jag saknar.

Annars då? Jo nu har vi bestämt oss för att anlita en målare i alla fall som ska fixa två av våra tre sovrum. Så till veckan ska han komma med förslag när detta ska göras, och då måste vi ju titta ut färg och tapeter! Kuuuul ska det bli!! Annabelles rum ska målas i ljust, ljust, ljust rosa (eller ljust, ljust, ljust grönt, har inte riktigt bestämt än), och vårat rum ska tapetseras i vitt, gärna med något fint mönster som också går i vitt, lite snirkligt och romantiskt. Och nej, Adam har inget att säga till om, haha! ;-) Jorå, priset, men inget annat, haha!
Det känns lite jobbigt att bo upp i ett renoveringskaos med Annabelle och Tindra,
DÅ skulle hotell sitta fint ;-) Fast det blir nog lite dyrt...

Oh well, nu ska jag ta tag i dagen här! Så fort Adam kommer hem från Helex ska jag gå in till stan, och sedan blir det en promis runt Sidsjön med Belli-Bus! :-) Det där med att gymma 4 ggr denna vecka har jag lagt ner för länge sedan. 2 ggr och 2 promenader till och runt Sidsjön är också bra.
Intalar jag mig.

Ha en fiiin lördag!

1 kommentar:

Joanna Eva sa...

Jag känner igen min i tröttheten...Haha, inatt var det matdags 04.20 och 07.20 - däremllan sov jag ju förvisso =) Men vi har blivit lite bortskämda med en liten brud som sovit nu till 5-6 eller tom 7 - och då blir ju andra matningen även senare =) Men man kan ju inte få allt!

Kul att göra om - vi ska oxå komma igång med det i höst!

Kram på dig!