tisdag 30 augusti 2011

Morgonbad!

Ja vad ska jag säga. Jobbig natt typ. Fast inte hela natten tack och lov, bara början.
Bellan har börjat att rulla som fan i sängen när hon ska sova. Ofta somnar hon då på sidan, och det innebär att nappen åker ut, och det innebär skrik, och DET innebär att jag måste gå upp och stoppa i den. Jag överdriver inte när jag säger att det hände 10-12 gånger mellan 22.30-23:30. Då gick vi upp för jag var så less. Hon fick ingen ro och jag fick ingen ro. Adam, han hade ro han. Snark snark.

Så jag tog fram koksaltlösningen eftersom hon var lite täppt i näsan och det var ju ingen jättepopulär sak att hålla på med. Efter det så åkte snorsugen fram, inte heller poppis, men det funkade i alla fall.
Sedan gick vi fram och tillbaka, sjöng och vaggade, till slut somnade hon.
Upp igen vid hav fyra för käk, och sedan började dagen vid 07:30.
Att tillägga har vi även bytt två blöjor i natt. Hon rör på sig så HIMLA mycket att hon kissar igenom. Så det var bra att jag hade rena pyjamaser också. Fan, all denna tvätt.....

Oh well. Nu ska vi ta ett morgonbad! Och på tal om bad så har jag mailat min bvc-tant och frågat om babysimmet imorgon. Hon har ju inte feber eller hosta, hon är ju bara lite snorig. Hoppas att hon säger att det är ok att babysimma ändå!

Skriver något roligare lite senare!

Inga kommentarer: