måndag 29 augusti 2011

Storhandlat - check.

Nu så, nu har jag/vi gjort ett par ärenden. Hämtat paket (kläder från HM till Bellan) och storhandlat på Ica Maxi. Det var rätt skönt att åka dit kring halv ett, ett på en måndag. Inte så mycket folk.
Men helt ärligt nu, ibland undrar jag hur vi tänkte när vi köpte den här lägenheten i vintras. Tredje våningen utan hiss, hello. Det har funkat ok fram till nu känner jag. Tidigare har ju Annabelle burits upp och ner i den lösa liggdelen till vagnen, men nu när vi inte använder den längre så är det genast ett mycket större projekt. Nu bär vi ju henne i famnen, och då är det inte mycket mer som kan bäras samtidigt...
Som idag, 5 matkassar, 1 sovande bebis, ingen parkeringsplats utanför porten, skällande hund (läs Tindra) i lägenheten. Det var lite jobbigt faktiskt. Då önskar man att han har åtta armar.....och bättre kondis. Eller varför inte ett hus med parkering direkt på gården?

Oh well, nu är det gjort. Jag har druckit en kaffe OCH en Red bull på mindre än en timme nu. Jag hoppas på ett strålande resultat! :-)
Annabelle sover, vilket är skönt. Helst skulle jag också vilja sova, men hon har sovit nu när vi har varit ute, och då kan ju inte jag sova direkt. Nu kommer jag verkligen inte kunna sova, men det är inte planen heller. Planen är att packa upp hennes nya kläder och sedan börja med middagen. Idag blir det supermumsig köttfärssås och spagetti. Jag tror vi äter det en gång i veckan. Men det är så enkelt och tacksamt att laga.

Nu ska jag lägga mig och mysa brevid lillan, det gör inget om hon vaknar, hon har sovit mycket idag. Jag saknar hennes gnäll, hihi! :-)

Inga kommentarer: