tisdag 27 september 2011

Sömn, sol och promenad.

Jag blev lite nojig igår med Annabelles skrikande. Alltså, ibland låter det som att någon sticker en kniv i henne, hon skriker som att hon håller på att dö. Men bara stunden senare så jollrar hon. Jag fattar ingenting. Har hon ont nånstans eller är hon bara astrött? Hon är ju aldrig så här på dagen, och hade hon ont så borde det ju visa sig dagtid också?
MEN - idag ska jag testa en sak. Idag ska hon sova tre gånger. Jag tror nämligen att hon har varit övertrött de två senaste kvällarna, för hon har betett sig exakt likadant, och båda dagarna hade hon bara sovit två gånger.

För några veckor sedan, precis när första tanden tittade upp så googlade jag lite, och gled in på en sida där det stod att det är "vanligt" att man tror att bebisen har ont pga tanden/tänderna, men i själva verket så har dom öroninflammation ?!?! Det låter ju jättekonstigt. Så sedan dess så har jag noga observerat om hon verkar ha besvär med öronen, men det verkar hon inte ha. Och även OM det skulle vara så så varför skulle hon gallskrika över det när hon ska sova på kvällen och inte de andra gångerna under dygnet?

Det MÅSTE bero på att hon är för trött helt enkelt. Så idag blir det tre sovstunder, so be it om hon kanske är vaken någon timme längre då, det kan vara värt att testa.
Hon brukar ju sova tre gånger, det är bara fram till för ett litet tag sedan som hon skippar den sista sovstunden..

Oh well.

Nu har hon just vaknat och vi ska snart äta lunch. Efter lunch ska vi på promenad i solen med Joanna och Agnes! Det ska bli trevligt med lite mammasnack (och säkert massa skitsnack också)!

NU - mot köket!

1 kommentar:

Linda sa...

Åh hoppas ni hade en mysig prommis du o Joanna m småtjejerna! Vill hänga med er på prommis nångång! ;)