söndag 25 september 2011

Varför är jag så här???

Ok, lite pinsamt är detta, men även gulligt om jag får säga det själv.
Jag brukar sjunga jättemycket för Annabelle, jag tycker väldigt mycket om att sjunga, och jag är väl typ ganska bra på att sjunga också ("väl typ ganska").
Jag har mina favoriter, Bellan har två och det är "I ett hus i skogens slut" och "Imse vimse spindel", jag tror det har att göra med rörelserna som man gör till.
När det är sovdags så brukar jag sjunga lite mer lugna sånger, typ "Nu i ro, slumra in" eller "Sov du lilla videung". Ibland funkar det, ibland inte. Men hur som helst så är det en mysig stund. Ibland nynnar jag bara också.
Ikväll tänkte jag att jag skulle googla lite barnvisor och kom in på en jättebra sida med massa gamla fina sånger och tänkte att jag skulle uppdatera mig lite. Så jag hittade först "Teddybjörnen Fredriksson". Jag började sjunga den första raden som går "För länge sen, när jag fyllde fyra år" och så kom jag inte längre för jag fick en klump i halsen. En klump i halsen?!?!
Nåja.
Jag bläddrade vidare till "Vem kan segla" och kom till "Vem kan segla förutan vind, vem kan ro" och sedan brast rösten igen.
Hallååå?!? Vad är detta för fasoner?? Jag måste ju kunna sjunga för mitt barn utan att JAG nästan börjar gråta?? Men med lite övning går det nog, från början kunde jag inte ens sjunga hela "Nu i ro slumra in", men det kan jag nu!
Haha, varför blir det så här??

Inga kommentarer: