söndag 30 oktober 2011

Break tack!

Ingen rast ingen ro. Full fart hela dagen, utom en timme innan lunch då lillis sov. Hon har varit på ett himla humör, gallskrikit sig igenom nästan hela lunchen, samt blivit smått hysterisk flera gånger då saker har gått emot henne, som till exempel när hon INTE får ha tv-dosan, eller när hon har tappat sina leksaker så att hon inte når dom, eller när det är dags för bjöjbyte.
Hello? Vad händer? Vart är min lilla solstråle?

Vi gick ut på en promenad för att jag skulle få lite lugn och ro och för att hon skulle få sova, och i hela 20 minuter sov hon. 20 minuter.
Varför? Jo för att hon blev väckt av en gallskrikande unge på Ica Kvantum.
När vi sedan kom hem somnade hon i en liiiiten stund i min famn, men vaknade när jag la ner henne i sängen... Då orkade jag inte mer så jag satte henne i stolen i köket och där satt hon och lekte medans jag lagade fiskpuré till henne och förberedde middagen åt oss.

Nu busar hon med Tindra. Hon ska promt ha Tindras boll, och Tindra låter henne ta den också, ur hennes mun. Hon har fullt med egna leksaker runt omkring sig, men just nu duger endast Tindras gamla äckliga boll.
Stackars Tindra :-)

Nu ska jag ta och steka lite kyckling, till det blir det ugnsbakad potatis/sötpotatis/rödlök/morötter och bea-sås.
Mumsi-mumsi!

2 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Du vännen, jag känner SÅ IGEN mig i det du skriver om AB. Novalee var precis likadan för typ en månad sen, hon har precis ändrat sig o blivit glad igen. Det är en hemsk fas som är där kring 8 månader, den är viiiiidrig. Men den går över, och då kommer du må fantastiskt bra! Kämpa på. Du är där jag var för fyra veckor sedan och jag vet precis vad du menar. Man vill dö. På riktigt. <3 <3 <3 kram till dig !

Jessica sa...

Haha, DÖ vill jag inte :-)
Men skönt att höra att det är en fas, dom har många såna verkar det som, för att inte tala om tänder...
Kram tillbaka!