måndag 31 oktober 2011

God mat och filmkväll!

God morgon!
Igår såg jag och Adam på Crazy, stupid, love. Jag har tjatat om den filmen i flera månader, och trodde aldrig att Adam skulle se den med mig, men igår såg vi den och den var jättebra! Eller, kanske inte JÄTTEbra, men bra och helt klart sevärd.
Innan det så åt vi en jättegod middag som vi slafsade i oss på 5 minuter för att Bellan satt uppe med oss och var lite halvgrinig (trött). Maten blev så god, jag hade som jag skrev igår gjort kycklingfiléer som jag först stekte i stekpanna och sedan i ugnen, och så ugnsstekta rotsaker som potatis, morötter, sötpotatis och rödlöd. Till det Ica's egna färdiga bea-sås som var såååå god.
Sötpotatis och bea....vilken kombo...mmmmm.....

Bellan sov bra inatt, vaknade vid halv 3 och åt lite, och efter 4 försök så somnade hon om i sin säng, vilket var bra så att jag fick fortsätta sova också. Hon somnar alltid när hon har ätit färdigt, men de senaste nätterna nu så har hon vaknat så fort jag har lagt ner henne i sängen, så då tar jag upp henne och gungar tills hon somnar och lägger ner henne igen, och så vaknar hon och så börjar vi om.... Som tur är somnar hon om ganska snabbt så jag höll "bara" på i ca 30 minuter.... Visst, jag kanske skulle kunna lämna henne i sängen om hon vaknar, men grinar hon så gör jag inte det. Det blir ju bara jobbigt för alla.

Idag åker pappa Adis till Norrköping, dom har match där imorgon, och han kommer hem på onsdag natt. Idag på vägen ner så stannar dom med bussen i Kista galleria, och då ska han kolla på Tele 2 butiken om dom säljer telefonen där. Gör dom inte det så lägger jag nog in en beställning på Apple idag... Det är helt sjukt hur beroende jag har blivit av min iPhone...

Nu ska jag dricka upp mitt kaneldoftande kaffe och byta en blöja på AB.
Se så mycket trevligare ton det var i detta inlägg, nu när jag fick sova lite bättre! :-)

Steve Carell är rolig och Ryan Gosling är......ja SNYGG!

3 kommentarer:

E sa...

En arbetskamrat till mig köpte en iphone 4 s (eller vad den heter, själv har jag en samsung) på mediamarkt igår och det hade kommit in många och dessa gick att köpa kontant. Tänkte bara tipsa...:)

Jessica sa...

Vi var där i lördags och dom hade flera, men alla var låsta till Telia och Halebop...

Jessica sa...

Men tack ändå :-)