tisdag 11 oktober 2011

Inställning.

Mycket här i livet handlar ju faktiskt om inställning. Jag önskar att jag ibland kunde vara mer positiv och ha en mer positiv syn på saker, i stället för att se det negativa och hänga upp mig på det.
Men det positiva i det är väl att jag är medveten om det i alla fall. Men - just nu så skyller jag allt på sömnbristen. Om något år så kanske jag är gladare, för just nu är jag sällan glad faktiskt, alltså glad PÅ RIKTIGT. Det känns som att jag har tappat bort mig själv bland alla bjöjbyten, maskiner med tvätt, turer med dammsugaren, kvällar med hysteriskt grin och så vidare. Men i stället för att klaga över det så borde jag vara tacksam över att få vara hemma med mitt barn i 1 1/2 år som jag planerar att vara. I vissa länder får man bara vara hemma ett par månader - obetalt dessutom - för att sedan behöva lämna bebisen på förskola. Gud det skulle jag aldrig klara av!!!

Så - idag ska jag vara tacksam över det jag har, och inte klaga över småsaker som att jag inte har tvättat håret på 4 dagar och att jag har samma kläder på mig som igår.

Jag ska även göra ett nytt försök i Birsta, och denna gången ska jag ta med mig plånboken. Det blir nog mycket bättre då ;-)

1 kommentar:

Puma sa...

Du är inte ensam om dina tankar o känslor. Ha en härlig dag i Birsta!