måndag 31 oktober 2011

Vad gör man?

Alltså, ni läsare med bebisar, eller äldre barn som alltså har varit bebisar.
Hur UNDERHÅLLER  man en bebis på snart 8 månader? Det finns ju bara så mycket man kan göra känner jag. Vi sitter på golvet i hennes rum och leker, hon blir fort uttråkad och lägger sig på rygg och jollrar eller rullar runt på mage och ålar iväg. Eller så springer hon runt i lära-gå-stolen (det är oftast då jag bloggar), men det känns så tråkigt och jag får dåligt samvete över att jag inte aktiverar henne mer.
Men - hon verkar ju nöjd - oftast i alla fall - men roliga tips mottages gärna.

4 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Vi gör en utflykt varje dag. På så sätt blir Novalee aktiverad utan att jag behöver leka timtals :) ha ha. Hon är så nöjd på ÖF när hon kryper runt där bland alla saker och kompisar och härjar. Så det är mitt tips :)

anna octavia sa...

åh IGEN skriver du det jag känner haha.
alltså, VAD GÖR MAN?! haha

ska prova det kommentaren innan skrev, utflykter =)

Jessica sa...

Ja det är ett bra förslag Chris. Vi har ju sim och sång ons-tors, men denna vecka är det höstlöv så då är det inget.. Vi får hitta på nåt eget helt enkelt!

Haha, Anna, det är så roligt!! :-)

Sara sa...

Var tvungen att kolla tillbaks på fotona från april då Gry var 8 mån. :) Då gungade hon för 1:a gången, vi började kika i lite pekböcker, var ut i nån park och satt på makren och annars har hon som vanligt mest grejat för sig själv. Vi har verkligen inte hittat på mycket aktiviteter utan varit jättemycket hemma. Öppna ett köksskåp med plastsaker typ, ge henne lite slevar och kökssaker att pilla med. Häll upp några skålar vatten och sätt er i badkaret/duschen så hon kan plaska med dem. Sånt gillade Gry!
Vi har inte varit mycket alls på Öppna förskolan, det är först nu jag känner att det "behövs" (Gry är 14 mån), men många är ju där mycket tidigare. Har ni någon sådan i närheten kanske?