torsdag 17 november 2011

Duktiga tjejen?

Man kan ju inte säga att ens barn är "duktig" när hon/han äter bra, eller hur? För hon hon/han INTE skulle äta bra, är hon/han då dålig?? Nej så klart inte.
Sen är det ju aldrig fel att man som förälder blir GLAD när ens barn äter bra och mycket, och verkar njuta av maten, det är ju mycket roligare än att sitta och kämpa och lirka in mat.
Häromdagen skrev jag att AB äter dubbla portioner gröt, visst gjorde jag? Men det var ju fel, jag menade att hon äter 1 1/2 portioner gröt. Det märkte jag idag när jag gjorde i ordning en dubbel portion, jag tänkte "Herregud, så här mycket kan hon ju inte äta?!" - men det gjorde hon! Helt sjukt ju (tycker jag). Plus att hon åt lite frukt efteråt också. OCH massa vatten. Jag vill ju gärna säga att hon är så duktig, men det är ju inte det det handlar om. Hungrig är väl snarare ordet? :-)

Oh well.

Torsdag idag. Det blir en dag med E&O - love it! Först ska vi promenera kring 10, och sedan har jag fixat att dom ska få hoppa in i våran grupp på babysången också! Ska bli så kul!!

Igår gjorde jag storkok till AB, fem burkar med korvgryta. Visserligen är ju korv ganska salt, men hon äter det inte varje dag, och det är så små mängder när man blandar ut en portion med makaroner, morötter, krossade tomater och kryddor. Nu på morgonen har jag kokat två kycklingfiléer som jag ska skära upp i små, små bitar snart, och sedan lägga in i frysen. Tidigare har jag ju mixat dom till puré, men nu kan hon äta lite större bitar, så då får hon det i stället.

Nä hörrni, nu är det dags för dagen första planka!

1 kommentar:

Madde sa...

Man kan säga att du är en fantastiskt duktig MAMMA som lagar egen mat till ditt gull :-)