fredag 11 november 2011

Freeeedag!!!

Det är konstigt, även fast man är ledig varje dag så är det ändå lite speciellt med fredag och helg, eller hur?
Idag har vi lite lösa planer på att åka till Birsta, jag måste hitta en farsdagspresent till Adis, och så måste jag handla. Detta är 3 dagen i rad som jag får dricka kaffe UTAN grädde på morgonen, och det är inte nice. Sedan ska jag kanske ta en sväng förbi Dollarstore också, och när vi är i Birsta blir det ett besök på Po.P (tack svärmor). Jag har sett en sån fin dress där, en röd plysh (heter det så?) jacka och byxa, som hon skulle bli så fin i.
En sak som jag har tänkt på när det kommer till hennes kläder är att jag är förvånad över vilken typ av kläder jag köper till henne. Jag var helt säker på att OM jag skulle få en dotter så skulle det vara "prinsessvarning" på alla kläder. Rosa, rosetter, volanger - you name it. Men AB har ju verkligen inga såna kläder alls! Visst har hon rosa, men då är det cerise, och inte "baby-pink", och hon har ju faktiskt INGET Hello Kitty, förutom vintermössan, det är också "konstigt" eftersom jag älskar Hello Kitty.
Men - jag ser detta som en bra sak. Jag tycker att det kan bli så överdrivet att ha finklänningar och rosetter i håret varje gång man ska nånstans, som vissa gör. Då föredrar jag min "coola AB". Men, detta är ju så klart min åsikt. :-)

En annan sak som jag har tänkt på är detta: VAD skrev jag om innan jag blev gravid och innan Annabelle kom till världen??? Måste nog gå tillbaka till mina gamla bloggar och kolla... :-)

Nu ska jag klä på mig och försöka bestämma om jag/vi ska gå ut eller inte.

Inga kommentarer: