tisdag 15 november 2011

Lång, seg, bra dag!

Det blev bra till slut, denna dag som jag var ganska negativt inställd till i förmiddags.
Lillis somnade 11:45 och sov en halvtimme och mitt under lunchen kom "element-gubbarna" och hammrade och slog på elementen så att vi var tvungen att ta en lekpaus mitt i maten. Men det gick ju bra ändå. Någon värme har vi fortfarande inte fått, alltså elementen är bara ljummen, om ens det, men på fredag kommer dom tillbaka och ska då byta ut någon "grej" på tre element. Förhoppningsvis blir det bättre av det.

Sedan nar vi satt och åt mellis så ringde det på dörren och där stod en budkille med mitt efterlängtade paket innehållandes min telefon, och alldeles passande så somnade Bellis ganska direkt efteråt, så att jag fick fixa och greja med den en stund! Eller vaddå "en stund"? Jag har haft den i mina händer större delen av eftermiddagen, haha! Närå, men nästan ;-)

Adam jobbar sent idag, han har två träningar nu på kvällen, så han kommer efter 20 någon gång. AB somnade helt ovaggat (ganska otippat faktiskt) strax efter 19:30, och nu har jag tänt ljus och funderar på vad vi ska äta till middag. Det ekar tomt i kyl och frys, fattar inte vart pengarna och maten har tagit vägen denna månad, men någon av oss måste åka i väg och handla imorgon, så är det bara. Ikväll blir det nog en "nödlösning", alltså kanske en pizza eller kebab, i brist på annat.

Just ja, en liten uppdatering på Annabelle-fronten är att hon numera äter riktig mat både till lunch och middag. Hon har i alla fall gjort det 3 dagar i rad nu, och det har funkat jättebra! Idag fick hon lax med potatis till lunch, och till middag blev det en korvgryta med couscous som jag faktiskt hade fryst ner från förra veckan. Lite mer planering krävs ju, och nu måste jag bli bättre på att göra storkok, jag har ju faktiskt bara lagat en portion varje gång jag lagar mat, så det blir ganska mycket matlagning, jag skulle säga varje dag i stort sett, och det skulle ju underlätta om jag bara kunde plocka fram något ur frysen på morgonen! Så, min plan denna vecka är att göra storkok (och att köpa hem burkmat om jag inte hinner/kan/orkar laga mat)!

Nu ska jag ta och plocka undan lite här, och invänta mannen i huset!
Kram!

Inga kommentarer: