Jag ÄLSKAR Ikea. Vem gör inte det? Billiga, snygga möbler och inredning och billig, god mat i restaurangen.
Länge har jag tänkt att bli Familymedlem, för då blir ju en del saker ännu billigare, och för ett tag sedan slog det mig att jag nog redan är medlem, jag har bara inget fysiskt medlemskort.
Så, den 22/11, alltså i tisdags förra veckan, mailade jag deras kundservice och förklarade att jag dels inte kunde logga in på min sida, och att jag behövde ett nytt kort.
Jag gör ofta så att jag hellre mailar än ringer, för det är inte så ofta man kan prata ostört längre, och dessutom hatar jag telefonköer. Det brukar alltid funka fint att maila tycker jag.
Så hur som helst, i tisdags förra veckan skickade jag mailet och fick snabbt ett svar där det stod att dom skulle försöka svara på mitt mail senast den 28/11 kl 10:00. Lite konstigt tyckte jag, men jaja, gilla läget.
Den 28/11, alltså i måndags, fick jag ett mail där det stod att dom har lite längre handläggningstid än vanligt, men att dom skulle svara så fort dom kunde.
Eh...?
IDAG fick jag svar och fick veta att dom skulle skicka ett nytt kort till mig som jag får inom 14 dagar.
Herregud.
Visst, det var inte någon panik med mitt ärende alls, men att Ikea som är ett så pass stort företag tar 10 dagar på sig att svara på ett mail tycker jag är lite dåligt. Har dom EN stackars person som jobbar på kundservice eller vad?!
När jag får mitt kort ska jag äta massa gott fika i restaurangen som tröst att jag fick vänta så länge på svar.
Hahahahaaha. Gud vad jag är töntig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar