onsdag 21 december 2011

Fy 17!

Hej på er!
Nyss somnade pappa och dotter, och jag har slagit in de sista julklapparna nu. Jag har även behövt skriva ett "jobbigt" mail till ordföranden i våran bostadsrättsförening. Vi har flera gånger klagat på att vi har det så kallt i våran lägenhet, och 3-4 gånger sedan vi flyttade in i januari så har man varit här och luftat våra element då dom inte har varit varma trots att de står på högsta. Nu är elementen varma, men dom utger ingen som helst värme i rumme, och idag tog jag en termometer och gick in i badrummet (som är det kallaste rummet) och den visade på endast 16 grader. I Annabelles och vårat sovrum är det 17 grader.
Som gemensam nämnare så har dom tre rummen ett "ventilations-hål" eller vad det kallas, och det drar väldigt kallt därifrån. Huset har haft problem med radon, och dom har gjort stora arbeten med ventilationen som gett bra resultat, men om det innebär att vi ska ha det så här kallt, vet jag inte om jag är så nöjd faktiskt. Jag sover liksom i raggsockar varje natt... Och Annabelles händer är iskalla när hon kryper omkring på golvet.
Jag skrev i mailet att nån gärna får komma och ta en titt på detta efter helgerna, för är det så här kallt nu, när det endast är -4 grader ute, så kan jag bara tänka mig hur det blir om det blir -10--15 grader ute...

Oh well, förhoppningsvis fixar dom till det på något sätt.

Idag ska vi göra lite ärenden på stan. Adam är som sagt inte klar med sina julklappar, och jag ska köpa min sista till mamma. Sedan ska jag åka till pappa och sedan är det dags att packa! Vi åker till Stockholm imorgon efter frukost! Woohoo!!

NU ska jag fixa Bellans lunch så att den är klar när hon vaknar. Idag blir det kyckling, potatis och blomkål, en av favoriterna när det gäller hemlagad mat! :-)

Inga kommentarer: