lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Hej och hå vad fort detta året har gått! Mitt första år som MAMMA!!!!!

Årets sista dag ska vi fira tillsammans med Edith, Jakob och lilla Oliver hemma hos oss. Jag ska laga en 3-rätters middag, och har hållt på hela dagen. Jag kan inte skriva vad det blir, för Edith läser säkert, och då blir det ingen överraskning! :-)
Men, jag kan säga så här, jag satsade på två säkra kort (misslyckningsfria) till förrätten och varmrätten, men däremot en liten chansning till varmrätten. Det är inget speciellt egentligen, jag har bara inte lagat det tidigare! Självklart nojjar jag och stressar över att det inte ska bli bra.
Jag ligger väldigt bra till i planeringen. Jag har duschat, sminkat mig, gjort klar förrätt och efterrätt, förberett varmrätten och lagt fram kvällens kläder på sängen.
Nu är det bara städning och dukning kvar. När Annabelle har vaknat ska jag gå ett varv med dammsugaren, och plocka undan lite.

Nu måste jag ringa mamma för att få lite tips om hur jag på bästa sätt ska lyckas med varmrätten! :-)

Ha en riktigt fin sista dag på 2011!
Kram från mig!!

1 kommentar:

Edith sa...

Oh damn I thought you were going to tell what was for dinner!! ;p I'm sooo excited, and PLEASE don't stress about it, it's going to be so much fun just being with you guys! (We have a frozen pizza just in case... KIDDING!! :-) Can't wait to see you!