måndag 26 december 2011

Tack för i år.

Julen är officially over.
Tack.

Haha, jag låter lite neggo, men det är jag faktiskt inte, det är ju skönt att det är slut nu, haha!
Jag har haft en bra jul, men nu är det skönt att det är ett år kvar till nästa gång. Nu är det nyårsafton som är nästa grej att hetsa upp sig över - och det tänker jag verkligen inte göra (i år heller).
Vi har inga planer alls, visst skulle det vara kul att göra nåt, men det känns lite jobbigt att vara någon annanstans än hemma, då Annabelle är lite "speciell" vid läggning nuför tiden. Det bästa är om hon sitter i famnen och somnar där, och så bär man in henne till sängen, eller om man gungar lite i fåtöljen tills hon somnar.
Att bara lägga ner henne i sängen och hoppas att hon somnar är nästan - bara nästan - uteslutet.
50% av gångerna börjar det bra men slutar med gallskrik, och resterande 50% av gångerna är hon totalt ointresserad av att sova (trots att hon är jättetrött) och ställer sig upp i sängen, ramlar omkull, grinar, ställer sig upp, ramlar omkull, grinar och så vidare....
Har man otur så får man sitta med henne i över en timme innan hon somnar, fast alltså hon är lugn och mysig så det är inte jobbigt på något sätt, men det blir ofta sent och jag hinner aldrig få någon Jessica-tid.

Imorgon ska jag kräva tid, för jag vill testa mina nya hårprodukter som jag fick i julklapp. Hade tänkt göra det idag men tiden fanns inte helt enkelt, och jag tänker inte göra det nu, jag ska ju liksom sova om en timme typ.

Nu ska vi i alla fall ha ett Modern family-race här, äntligen!!
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: